4 Votes
Travel Inspiration

Votes:

Αξιολόγηση Χρήστη: 5 / 5

Αστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια ΕνεργάΑστέρια Ενεργά
 

 Η αλήθεια είναι ότι η πτήση με αεροπλάνο είναι μια από τις μεγαλύτερες φοβίες των περισσότερων ανθρώπων που ταξιδεύουν. Ανάμεσα στα σύννεφα, χωρίς επαφή με το έδαφος νιώθεις τόσο μικρός και αδύναμος στο να αντιδράσεις. Αυτό που λίγοι όμως γνωρίζουν είναι ότι ένα ταξίδι με αεροπλάνο είναι ο ασφαλέστερος τρόπος για να ταξιδέψει κάνεις! Μάλιστα σύμφωνα με έρευνες είναι πιο πιθανό να πεθάνει κάποιος στο κρεβάτι του παρά στο αεροπλάνο! Σε αυτό το άρθρο θα παραθέσω κάποιες αλήθειες και θα καταρρίψω τους μύθους για αυτά, μια για πάντα.

1. Θέσεις στο αεροπλάνο

 Το αιώνιο δίλλημα. Παράθυρο, μέση ή διάδρομος; Φυσικά δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση, αφού η επιλογή θέσης είναι καθαρά υποκειμενική. Τι γίνεται όμως με την ασφάλεια. Για ένα πιο ομαλό ταξίδι καλύτερα καθίστε κοντά στο φτερό, αφού οι πιο «ταραχώδεις» θέσεις είναι στο πίσω μέρος του αεροσκάφους. Επίσης σύμφωνα με έρευνες σε περίπτωση σύγκρουσης ο κίνδυνος θανάτου είναι περισσότερο αυξημένος για τις μπροστινές θέσεις, οι οποίες παραδοσιακά είναι και η «Α θέση»! Το γνωρίζατε ότι οι περισσότερες αεροπορικές παραλείπουν την σειρά 13 από τα αεροσκάφη τους, για προληπτικούς λόγους; Και όμως είναι αλήθεια. Μάλιστα η Lufthansa το έχει πάει ένα βήμα παραπέρα, αφού έχει παραλείψει και τη σειρά 17, ειδικά για τους Ιταλούς, που θεωρούν αυτό το νούμερο γρουσούζικο!

seats

2. Αναταράξεις

 Αν υπάρχει κάτι που τρομοκρατεί περισσότερο τους επιβάτες κατά την διάρκεια μιας πτήσης, αυτό σίγουρα είναι οι αναταράξεις! Τι είναι όμως οι αναταράξεις και γιατί γίνονται; Πρόκειται για κινήσεις αέριων μαζών στην ατμόσφαιρα, που σε συγκεκριμένη στιγμή έχουν διαφορετική θερμοκρασία από τον αέρα που υπάρχει στο σημείο που κινούνται. Συνήθως παρατηρούνται σε μεγάλα ύψη, πάνω από τα 10.000 μέτρα, συμβαίνουν για μικρό χρονικό διάστημα και οι πιλότοι γενικά δεν ανησυχούν πάρα πολύ γι’ αυτό. Οι περιπτώσεις μάλιστα που αναταράξεις προκάλεσαν την συντριβή ενός αεροσκάφους είναι ελάχιστες, με τα περισσότερα ατυχήματα συμβαίνουν κατά την απογείωση και την προσγείωση.

turbulence

3. Πιλότοι

 Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι μύθοι και συνωμοσίες σχετικά με τα αεροπλάνα έχουν να κάνουν με τους πιλότους! Τελικά τι ισχύει και τι είναι μύθος; Η μεγαλύτερη απορία όλων είναι τι θα γίνει αν ο πιλότος αποκοιμηθεί εν ώρα πτήσης! Δεν θα γίνει τίποτα είναι απάντηση. Μέσα στο πιλοτήριο υπάρχουν πάντα δύο πιλότοι, ώστε ο ένας να συμπληρώνει τον άλλο, οπότε σε μεγάλες πτήσεις είναι πολύ πιθανόν να συμβεί. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός, ότι τρώνε διαφορετικό φαγητό ο ένας από τον άλλο, ώστε αν το ένα έχει πρόβλημα, να μπορεί να αναλάβει πάντα ο άλλος. Και τι τους θέλουμε τους πιλότους, αφού τα αεροπλάνα κινούνται μόνα τους με αυτόματο πιλότο; Πολλοί άνθρωποι έχουν την εντύπωση ότι τα αεροπλάνα στην πραγματικότητα πετούν μέσω αυτού, αλλά αυτό απλά δεν συμβαίνει. Ο αυτόματος πιλότος είναι ουσιαστικά μια πολύ προηγμένη μορφή GPS, που παρέχει πληροφορίες και υποστήριξη σχετικά με την κατεύθυνση και τη θέση, αλλά υπάρχει πάντα ένας άνθρωπος στον έλεγχο του αεροπλάνου.

pilots

4. Αναμμένη ένδειξη

 Σε αυτό το σημείο αγαπητέ αναγνώστη θα ήθελα να σε ενημερώσω, ότι αν ανάψει η ένδειξη για τις ζώνες ασφαλείας δεν σημαίνει απαραίτητα κίνδυνος ή ότι πέφτει το αεροπλάνο! Μπορεί να είναι ένα μήνυμα από τον πιλότο ή απλά να πατηθεί κατά λάθος. Πάντως καλό είναι να φοράμε την ζώνη μας καθόλη την διάρκεια της πτήσης, εκτός αν υπάρχει σημαντικός λόγος, όπως η τουαλέτα. Στην τελική, μπορείς να έχεις δεμένη την ζώνη σου λιγότερο σφιχτά.

indicator lit

5. Flight mode

 Το κομμάτι με τις ηλεκτρονικές συσκευές κατά την διάρκεια της πτήσης είναι από τα πιο αμφιλεγόμενα. Σίγουρα θα έχετε ακούσει κάποιον να λέει ότι δεν έβαλε το κινητό σου λειτουργία πτήσης και δεν έγινε τίποτα. Το κινητό σας τηλέφωνο από μόνο του δεν θα μπορούσε να προκαλέσει παρεμβολή στα συστήματα πλοήγησης του αεροσκάφους. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί αν όλοι επιβάτες χρησιμοποιούσαν τις ηλεκτρονικές τους συσκευές ταυτόχρονα. Όμως και αυτό δεν είναι σίγουρο, αφού οι πληροφορίες που διαθέτουμε σχετικά με τις πραγματικές επιπτώσεις των ηλεκτρονικών συσκευών σε λειτουργία κατά τη διάρκεια των πτήσεων είναι λίγες. Οπότε όπως λέει ο σοφός ελληνικός λαός, «φύλαγε τα ρούχα για να έχεις τα μισά». Γι’ αυτό και λαμβάνονται προληπτικά μέτρα προς το παρόν και καλό είναι να τηρούμε τους κανόνες, για κάθε ενδεχόμενο.

flight mode

6. Κεραυνοί και κακές καιρικές συνθήκες

 Τα αεροσκάφη δέχονται κεραυνούς πολύ συχνότερα απ’ότι φανταζόμαστε. Εάν μπορούσε ένας κεραυνός να συντρίψει ένα αεροπλάνο, πολύ απλά δεν θα υπήρχαν πτήσεις. Η τελευταία φορά που προκλήθηκε πρόβλημα σε αεροσκάφος λόγω κεραυνού ήταν το μακρινό 1967 και από τότε δεν έχει σημειωθεί πτώση αεροπλάνου λόγω αυτής της αιτίας. Τα αεροπλάνα διαθέτουν πλέον έγκυρα πιστοποιητικά ασφαλείας για χτύπημα από κεραυνό και τα σύγχρονα υλικά είναι λιγότερο αγώγιμα οπότε δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Σε περίπτωση ακραίων καιρικών συνθηκών, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κατευθύνουν πάντα τα αεροσκάφη πάνω ή γύρω από σοβαρές καταιγίδες για να αποφύγουν την άβολη αναταραχή ή οποιαδήποτε ζημιά στο αεροσκάφος.

lightning

7. Αναγκαστικές προσγειώσεις

 Ας μην κοροϊδευόμαστε, όλοι μας έχουμε συνδυάσει την αναγκαστική προσγείωση ενός αεροπλάνου με κάποια ανεπανόρθωτη βλάβη που θα προκαλέσει την συντριβή του. Τα πράγματα φυσικά είναι πολύ διαφορετικά, αφού αυτό δεν είναι πάντα λόγος ανησυχίας. Αναγκαστικές προσγειώσεις πραγματοποιούνται πολύ συχνά συνήθως για προληπτικούς λόγους, ενώ μάλιστα για κάποια αεροδρόμια όπως το Πάρο στο Μπουτάν, θεωρούνται ρουτίνα. Δύσκολες καιρικές συνθήκες, ανεφοδιασμός καυσίμων, μηχανικά προβλήματα, υπερβολικό βάρος αεροσκάφους, αδιαθεσία κάποιου επιβάτη ή απόφαση του πιλότου είναι κάποιοι από τους συνηθέστερους λόγους για αναγκαστική προσγείωση.

landing

8. Ιοί και αρρώστιες

 Γενικά κυκλοφορούν πολλοί μύθοι σχετικά με την υγιεινή των αεροπλάνων και τις αρρώστιες που μπορεί να κολλήσει κάποιος σε αυτά. Έπειτα από κάθε πτήση και πριν την επόμενη, τα αεροπλάνα καθαρίζονται και απολυμαίνονται από το προσωπικό καμπίνας. Αυτό πλέον γίνεται πιο επιμελώς και πιο εκτεταμένα έπειτα από την εμφάνιση του κορωνοιού, έτσι οι πιθανότητες να κολλήσει κάποιος κάτι είναι ελάχιστες αλλά όχι μηδενικές! Ακόμη, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ο αέρας σε ένα αεροπλάνο είναι «στάσιμος» και γεμάτος μικρόβια. Στην πραγματικότητα, ο αέρας στα αεροσκάφη είναι σε μεγάλο βαθμό φιλτραρισμένος και μεταφέρει λιγότερα μικρόβια από αυτόν που υπάρχει στα πιο πολυσύχναστα μέρη. Τέλος, σχετικά με τον covid, οι επιβαίνοντες στα αεροπλάνα είναι όλοι είτε πλήρως εμβολιασμένοι είτε πρόσφατα τεσταρισμένοι οπότε δεν υπάρχει κάποιος λόγος ανησυχίας.

virus

 

 

 

Εάν το άρθρο σου φάνηκε ενδιαφέρον ή συνέβαλε στην ποιοτική πληροφόρησή σου, τότε μπορείς να κάνεις like στη σελίδα μου στο facebook: o_thessalonikios ή follow στο instagram!

Μουζακίδης Παντελής

Παντελής Μουζακίδης "ο Θεσσαλονικιός"

Είμαι ο Παντελής ή όπως μαρτυρά και ο τίτλος του blog "ο Θεσσαλονικιός". Αν και εσύ έχεις πάθος για τα ταξίδια, τότε είσαι στο κατάλληλο μέρος. Στόχος μου είναι να προλάβω να δω και τις 237 χώρες του πλανήτη μας και σκοπός μου να σας μεταφέρω ότι πληροφορίες έχω αποκομίσει από τα ταξίδια μου.

travel vibe

Booking.com